Deel jouw ervaring!
hallo
ik heb geen idee of ik hier met mijn vraag terecht kan..anders mijn excuus.
ik heb zojuist een mail gestuurd naar de sony met een vraag...me aangemeld op my sony en ik kom dit forum tegen.
Wij hebben een jaar geleden de sony Bravia gekocht (KDL40EX501AEP) met veel mogelijkheden
afelopen vrijdag wilden we een film halen om te kijken maar de videotheek is weg.wij op naar de foto/vodezaak voor inlichtingen.
de man vertelde dat als we de uwa-br100 zouden kopen voor 80 euro..we op de pc(windows) een film zouden kunnen downloaden en dan streamen naar de tv.
toen ik ging zoeken voor informatie op het internet..kwam ik diverse keren het verhaal tegen van mensen die geregistreerd staan...(gevraagd aan sony of hun kunnen nakijken of ik geregistreerd sta en of dit nog kan)
wel konden we you tube erop krijgen en uitzending gemist....maar dat kan ik al op de pc dus daar hoef ik geen dongel voor 80 euro aan te schaffen.
waar het om gaat is dat we af en toe een film willen kijken op de tv.
ik heb nu geen idee of ik nu via de dongel een film kan kijken...
ik hoor van iemand die zegt je had gewoon een kabel moeten kopen voor 12 euro....
het is toch niet de bedoeling dat je de dongel in de pc stopt...een film download en dan de dongel in de tv doet??
ik ben dus duidelijk een digibeet.....vertrouw de man in de winkel...hahah maar heb nog steeds johny english niet gezien....
vriendelijke groeten
roos
Message was edited by: roos-1
Message was edited by: roos-1
Met de genoemde dongle, kan je je TV draadloos op je huisnetwerk aansluiten (wifi heet dat), waar ook je PC en je internet op zitten. Je kan er ook voor kiezen de TV met een kanel op je thuisnetwerk aan te sluiten.
Zit de TV via je netwerk op internet, dan kan je o.a. youtube films kijken en het laatste NOS journaal en wat programma's van SBS6, NET5 en nog het een en ander, maar niet 'Uitzendig Gemist van de verzamelde Nederlandse Omroepen, zoals je dat op je PC kan. Er zitten ook internet video-verhuur diensten bij, waar je je voor moet registreren en dan kan je tegen betaling digitale video bekijken en muziek luisteren. Sony is daar zelf ook mee bezig ('Qriocity' - Music Unlimited; Sony Entertainment Network). Binnenkort komt waarschijnlijk Video Unlimited er ook in NL bij, vermoedelijk ook op jouw EX501 model (Op de EX711 zie ik dat Music Unlimited al staan). Dan kan je daar films huren en die worden over internet direct naar je TV gestreamed. Zit de TV op je netwerk, dan zal de TV van tijd tot tijd een update ontvangen en dit zal ook wel op websites aangekondigd worden.
Zit de TV en je PC samen op je netwerk, dan kan je van de PC de daarop aanwezige films streamen naar de TV. Dan moeten die films wel in een formaat zijn dat je TV aankan, je netwerkverbinding moet snel genoeg zijn om het zonder haperingen door te spelen, en je PC moet snel genoeg zijn en van de juiste software voorzien om video in het verkeerde formaat te converteren naar een juist formaat. Het kan wel. Maar het gaat je wel wat uitzoekwerk kosten.
Heb je een moderne laptop met HDMI video+geluid uitgang, dan is het makkelijker met een losse HDMI-kabel laptop naast TV te zetten en zo je incidenteel gedownloade film te kijken.Dat kost 12 euro als je de goedkoopste neemt.
Als het even mogelijk is, en je gaat voor video streamen over het netwerk zou ik de TV met een netwerkkabel op je huisnetwerk aansluiten, en de PC waar de videos vandaan moeten komen ook.
Dat is stabieler en sneller dan draadloos en via de wifi-dongle, zeker als je een modem-router van je internetprovider hebt van een paar jaar geleden (alleen de nieuwste modellen daarvan bieden wireless-N, wifi die wel snel genoeg is voor stabiel semi-HD kwaliteit filmpjes streamen).
Het mooiste beeld en geluid heb je als digibeet voorlopig nog klassiek en het simpelst door een dvd of bluray te huren en die in een speler te stoppen.
Goedemorgen,
Wij hebben een modem v wanadoo staan inmiddels online of t mobile.en een router voor draadloos v sitecom.deze was voor de laptops van de kinderen en nu voor mn tablet.de gewone pc die in de kamer is en de tv staan op t zelfde netwerk.(van online)
Met de dongel heb ik inmiddels you tube op de tv en de uitzending gemist......
Ik heb gelezen van het videogebeuren dat eraan gaat komen een soort on demand gebeuren.
Het dvd verhuurbedrijf is er helaas niet meer in mijn dorp.vandaar dat we voor informatie gingen naar een zaak waarvan de man ooh zo makkelijk....Downloaden op je pc en streamen.
Ik voel me n beetje in de maling genomen voor 80 euro...want wat we graag willen...af n toe een film kijken lukt ons nog niet. Helaas heb ik geen goed werkende laptop meer hier...anders zou ik uw raad met het kabeltje opvolgen.
Ik kan op de tablet via i tunes films kijken maar om nu met zn zevenen naar dat schermpje te kijken terwijl ik een groot sony scherm heb staan is ook raar.
Misschien ga ik even langs de winkel waar ik de dongel heb gekocht.....misschien kan die meneer me helpen hoe de dongel te gebruiken voor fIlms of kijken of ikmhem terug kan brengen of ruilen voor de kabel die u noemt
En anders wacht ik op de service van de sony.
In ieder geval hartelijk dank voor uw antwoord. Vriendelijke groet
Roos
Het kabeltje (LAN) wat bedoelt wordt verbindt het TV-toestel met model/router.
Zo kan het toestel vebonden worden met internet, buiten de laptop om.
i-manual: http://pdf.crse.com/manuals/iManuals/dut/3a-1/tback_aep_2b1_2b2_3a0_3a1_3a2_50.html aansluiting 1.
suc6
Een 'AppleTV' [klein kastje, met HDMI-kabel aan je TV verbonden, kost ca. 115 euro] kan ook een mogelijkheid zijn. Als je een ipad2 of nieuwe ipad tablet hebt, hebt kan je films daarop naar je AppleTV streamen, en die speelt ze dan af naar de TV. Is een alternatief voor de Dongle. De AppleTV zal ook via wifi met je netwerk verbinding willen maken.
Als je de wifi dongle terugbrengt (en de TV zelf niet met een netwerkkabel aansluit, pa3eia's reactie], werken de netwerkdiensten zoals youtube en updates etc. op de TV niet meer..
Je kan ook nog aan KPN-HD TV abonnement denken, daar zit ook Videoverhuur dienst bij.
Koop een Android TV box en geniet van...
nooit meer probleem met verschilende bestand typen enz..
Message was edited by: atsenyu