anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sesja foto po zmroku

agach04
Początkujący

Sesja foto po zmroku

Czy ktoś może mi pomóc? Proszę o odpowiedź i cierpliwość. jestem komletnym laikiem. Posiadam alphę 350 + obiektyw kit. W innym temacie ktoś wspomniał, że święta blisko, śnieg ma spaść i potrzebny będzie aparat. Słusznie. Tylko moje zdjęcia po zachodzie słonca wychodzą strasznie niedoświetlone. Możecie mi doradzić na jakie ustawienia aparatu wybrać aby fotografować np. dzieci lub ośnieżone drzewa!

6 ODPOW. 6
profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

agach04 napisał(a):

Czy ktoś może mi pomóc? Proszę o odpowiedź i cierpliwość. jestem komletnym laikiem. Posiadam alphę 350 + obiektyw kit. W innym temacie ktoś wspomniał, że święta blisko, śnieg ma spaść i potrzebny będzie aparat. Słusznie. Tylko moje zdjęcia po zachodzie słonca wychodzą strasznie niedoświetlone. Możecie mi doradzić na jakie ustawienia aparatu wybrać aby fotografować np. dzieci lub ośnieżone drzewa!

Fotografia, jak nazwa wskazuje: "malowanie światłem" potrzebuje oświetlenia. Więc najprostsza rada: nie fotografować po zmierzchu.
Następnie nabywać wiedzę poprzez czytanie i własne próby.
Fotografia wieczorna/nocna jest możliwa ale potrzebuje właściwego oświetlenia
- albo statyw i długie czasy ekspozycji (do dzieci się nienadaje, ale park po zmierzchu owszem)
- albo lampa błyskowa i związane z tym ograniczenia: działa tylko do pewnego dystansu (siła światła maleje z kwadratem odległości - więc tym razem odwrotnie: dzieci tak, ale park już nie)
- albo dużo doświadczenia i inne metody ;)

PS. Pisząc o lampie miałem na myśli zewnętrzną lampę np HVL42, HVL58 itp. Lampa wbudowana, tak naprawdę przestaje zdawać egzamin już powyżej 3-5m.

------------------------------
fotoamator
profile.country.en_GB.title
gnembon
Początkujący

Jeszcze jest jedna kwestia o której Tadeusz nie wspomniał