Podziel się wrażeniami!
Czy ktoś może mi pomóc? Proszę o odpowiedź i cierpliwość. jestem komletnym laikiem. Posiadam alphę 350 + obiektyw kit. W innym temacie ktoś wspomniał, że święta blisko, śnieg ma spaść i potrzebny będzie aparat. Słusznie. Tylko moje zdjęcia po zachodzie słonca wychodzą strasznie niedoświetlone. Możecie mi doradzić na jakie ustawienia aparatu wybrać aby fotografować np. dzieci lub ośnieżone drzewa!
agach04 napisał(a):
Czy ktoś może mi pomóc? Proszę o odpowiedź i cierpliwość. jestem komletnym laikiem. Posiadam alphę 350 + obiektyw kit. W innym temacie ktoś wspomniał, że święta blisko, śnieg ma spaść i potrzebny będzie aparat. Słusznie. Tylko moje zdjęcia po zachodzie słonca wychodzą strasznie niedoświetlone. Możecie mi doradzić na jakie ustawienia aparatu wybrać aby fotografować np. dzieci lub ośnieżone drzewa!
Jeszcze jest jedna kwestia o której Tadeusz nie wspomniał
Jak masz ustawiony aparat na dowolną automatykę, to zdjęcie powinno się poprawnie naświetlić nawet jak jest ciemno - po prostu dłużej się będzie naświetlało. Jednak w przypadku zdjęć na śniegu trzebaby zwrócić na jeszcze jedną rzecz - śnieg jest biały, a postacie na śniegu - małe. W przypadku całego jasnego kadru aparat chcąc doświetlić równo zrobi nam śnieg szary a ludzi - ciemnych. Wtenczas trzeba wprowadzić korekcję ekspozycji, tak z działkę (1EV), może ponad by uzyskać jaśniejsze zdjęcia - śnieg ma być jasny, bo taki jest.
Witam, ja wczoraj tj. 09-01-2009 zrobiłem takie zdjęcie. Proszę o opinię i rady. Dziękuję
Powiedz narazie jakim obiektywem to robiłeś?
Obiektywem "rybie oko"
bobbyx po 1 to nie wcinaj sie komus w temat tylko zaloz wlasny... Co do foto hmm...
1. szumy straszne
2. ten szklo tez raczej nie sluzy to tego typu focenia tak mi sie wydaje, przez to Ci kosciol w lewo strasznie leci...
3. no kolor...hmm za duzo pomarańczu
sprawdzilem i miales tak
F 5,6
czas 1/3
ISO 800
ja bym czas dal na 1/10.. sprobuj tak.